maanantai 10. helmikuuta 2014

Voe flunssa

Viime viikko on mennyt flunssa kourissa. Kirjoittelin ruokakokeiluista postauksen viime viikolla ja onnistuin jotenkin ihmeellisesti kännykkäsovelluksen kautta poistamaan koko valmiin ja jo julkaistun tekstin. Voitte kuvitella, että harmitti... Loppuviikosta ei ollut enää voimia kirjoitella sitä uudelleen. Katsotaan saanko uuden inspiraation samasta aiheesta kirjoittamiseen.

Vähäsokerinen tammikuu ei mennyt ihan putkeen, mutta helmikuussa sen sijaan olen saanut ryhdistä kiinni. Tämä orastava flunssa on aiheuttanut melkein viikon treenitauon, mutta eilen jo vähän lenkeiltiin koirien kanssa ja tänään ois tarkoitus heilutella kahvakuula. Puntteihin en vielä uskalla koskea, ehkä sitten loppuviikosta.

Viime viikon ruokailut ja herkkujen "väistely" olivat oikea tuskien taival. Koko viikon tein ahkerasti vhh-ruokaa ja pystyin kuin pystyinkin pysymään irti herkuista. Flunssa aika on pahinta mulle ruokavaliossa pysymisen suhteen. Kaikki mahdolliset herkut kaupan hyllyillä suorastaan huutavat mua ostamaan ja tunkemaan niitä kitusiini!!! Mutta, olinpa niin tyytyväinen itseeni, että onnistuin viime viikossa! Pidin suunnitellun herkkupäivän eilen ja ruokana sain TAIVAALLISTA kotitekoista pepperoni pitsaa ja illalla vielä mun SUPERHYPER alltime herkkua, eli punaista Royal-suklaata.

Viimeisen kuukauden ajan olen pyrkinyt aloittamaan aamun jonkin sortin aamupalalla. Aamupala on mulle henkilökohtainen kompastuskivi ruokailun suhteen, nimittäin ei meinaa löytyä semmosta ruokaa minkä saisin aamulla alas. Olen joutunut raskausaikoina kirjaimellisesti syömään väkisin, että olen saanut verensokerit kohdilleen aamutuimaan. Arkiaamuisin pyöräytän yksinkertaisen smoothien, yleensä siihen tulee banaani, 6 mantelia, rahkaa/maustamatonta tai turkkilaista jugua ja jotain muuta hedelmää tai vihannesta. Ihan siis perusjuttua, nopeaa, helppoa ja hyvää ; )  Flunssan karkoitukseen hauduttelin ahkerasti inkivääri/pakurinkääpäjuomaa, sen ansioista kai sain sen verran lisää vastustuskykyä, että en pahemmin jäänyt petipotilaaksi. Lauantaina testasin proteiinipannukakkuja. Resepti tuli omasta päästä ja siihen kuului 3 munan valkuaista, 1 banaani, 1 dl suklaa heraa, ja 0,5 dl kaurahiutaleita. Paistamiseen käytin kookosrasvaa ja syömiseen ihan pienen lorauksen vaahterasiirappia. NAM!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti