torstai 9. elokuuta 2012

Viikko liikuntaa ilman sykemittaria

Huomasin noin viikko sitten, että minusta oli tullut sykemittarin ja kalorien kyttääjä. Päätin, että pidän sykemittarivapaan viikon ja liikun, kuten ennenkin, mutta ilman mittaria. On muuten ollut todella vapauttavaa liikuntaa. Toisaalta välillä olis tarvinnut vähän tietoja, mutta pääosin olen pärjännyt erittäin hyvin.

Idea tähän viikkoon lähti, kun olin Zumbassa, jossa kalorikulutus oli mielestä aivan liian alhainen ja olin omasta mielestäni veivannut menemään aivan niinkuin ennenkin. Päätin, että kokeilen liikkumista ilman ja jo ensimmäisellä juoksulenkillä se tuotti tulosta! Ei tarvinnut tuijottaa mihin syke kohoaa vaan juosta rauhassa eteenpäin. Nyt tein päätöksen, että ainakaan juoksulenkeille en enää ota sykemittaria mukaan, koska juoksu sujuu selvästi "helpommin".

Niin ja tosiaan, mä olen juossut jo muutamia lenkkejä. Sellaisia reilua 5 kilometriä, mutta kaikki juosten alusta loppuun asti. En olisi keväällä uskonut, että sanon tämän, mutta itseasiassa, mä ihan nautin tuosta juoksuhommasta. : )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti